FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Anul 2020 a adus cu el cel mai trist moment pentru toată lumea, o pandemie de Coronavirus, virus care provoacă boala COVID-19, letală pentru mulți dintre noi. Cum toate sălile s-au închis și noile măsuri de izolare socială luate de toate țările fac imposibilă practicarea sporturilor care ne țineau aproape, vreau să vă dau niște sfaturi despre cum să alergați respectând reglementările Ordonanțelor militare, sfaturile poliției și regulile de distanțare socială.

În ORDONANȚA MILITARĂ nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, se prevede la articolul 1. – Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
Pe noi ne interesează alineatul e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizicăindividuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;

  1. Ascultă sfatul polițistului de proximitate
    Am avut o discuție cu polițiștii care patrulează prin București. I-am rugat să ne interpreteze acest alineat. Au spus că din punctul lor de vedere, dacă menționăm pe declarație traseul, putem să alergăm, dar, de preferință singuri.
  2. În jurul blocului înseamnă în jurul blocului sau la tine în cartier
    Desigur că în apropierea locuinței/gospodăriei înseamnă să nu te găsească la 4-5 kilometri depărtare de domiciliu. Atenție! Faci acest lucru atât pentru tine, cât și pentru societate.
    Eu alerg o tură de 4 kilometri, în cartierul meu. Alt coleg aleargă 10 ture în jurul blocului (aproximativ 2 kilometri). Important este să îți faci traseul în așa fel încât să eviți zonele unde știi că se adună multă lume, e mult praf sau bate soarele cam tare (azi a fost o maximă de 27 de grade în București).
  3. Nu este timpul pentru recorduri
    Dacă alergi semimaratoane sau maratoane, acum nu este timpul pentru un antrenament. Nici pentru un pace/record. Trebuie să fii cât mai atent şi cât mai aproape de casă. Ț
  4. Ține-te departe de oameni
    Pe traseul tău, vei întâlni oameni care la rândul lor se străduesc să respecte regulile de distanţare socială. Ocoleşte-i la o distanță de minim 1 metru și jumătate. Nu îi încurca, la fel cum nici ei nu te încurcă pe tine. Dacă treci prin zone aglomerate, gen zone cu supermarketuri unde sunt cozi sau bănci în fața cărora sunt oameni, încearcă să le ocolești, treci pe trotuarul de vizavi dacă este gol.
  5. Cu mască, fara mască?
    Conform regulilor OMS este musai să porți mască dacă ai o gripă sau viroză. Poartă mască!
    Eu, personal, nu am purtat mască de la alergările de până acum, dar sunt perfect sănătos. Dacă nu porți mască, încearcă să dublezi distanțele pe care ți le-am recomandat să le păstrezi față de oameni. Tu inspiri și expiri mai mult aer și jetul tău de aer ajunge la o distanță mai mare, nu risca nimic.
  6. Cât de des să ies la alergat?
    Cât mai puțin posibil. Încearcă să te menții în formă și cu exerciții făcute acasă. Gândește-te că poate și alții vor să iasă la alergat, iar dacă toți ați face asta în fiecare zi, ar fi orice, numai distanțare socială, nu. Încearcă să ieși de 2 ori pe săptămână la un short run, dar mai fă și două zile cu exerciții în casă (dacă ai apartament mare, sau casă, poți să alergi și indoor).
    Nu uita că, deși alergi singur, nu trebuie să fii și egoist!
FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema