FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Cum mulți dintre voi vor să participe tot mai des la competiții și evenimente în afara țării, iar deplasările au devenit esențiale în viața noastră, FitReport.ro vă pune la dispoziție o serie de sfaturi legate de pregătirea acestor deplasări. Eu am aplicat personal aceste soluții când am fost în deplasări pentru competiții atât în țară cât și în afara țării. Sau doar în concediu.

de Gabriel Mistodie


În primul rând, o deplasare presupune o scoatere din ritm. Astfel, călătoriile pe distanțe medii sau lungi aduc cu ele și multă oboseală sau chiar epuizare fizică. Printre alte amenințări ale stilului de viață sănătos se numără și: întârzierile in programul mijloacelor de transport, schimbarea climatului, schimbarea fusului orar și meniurile oferite la hotel sau servite în timpul călătoriei.
Astfel de deplasări se fac mai ales în perioadele competiționale de primăvară sau toamnă însă din ce în ce mai des şi iarna, iar planificarea unei astfel de călătorii este esențială. Se impune și un program de antrenamente, dar și un program alimentar pentru a atinge nevoile nutriționale necesare pe timpul competiției.
În timpul călătoriei trebuie să consumați gustări luate de acasă și nu hrana oferită pe avion sau ce găsiți la magazinele de pe drum. Trebuie să evitați deshidratarea sau mâncatul din cauza plictiselii. Chiar dacă vă este greu, trebuie să evitați consumul băuturilor bazate pe cafeină care vă pot deregla somnul. Chiar dacă zborurile sunt la ore imposibile, trebuie să vă respectați orarul obişnuit al meselor.


Odată ajunși la destinatie, trebuie să:

  • faceți un antrenament ușor, de preferință în ziua de dinaintea competiției.
  • în cazul schimbării fusului orar, adaptați-vă cât mai repede orarul de dormit și mesele în funcție de noul fus orar,
  • alimentația trebuie să fie cât mai apropiată de cea de acasă, înainte de competiție cât şi de orice antrenament, nu introduceți în alimentație produse noi, nefamiliare,
  • nu consumați alimente în locuri unde siguranța alimentară nu este asigurată (piețe, street food sau tarabe cu mâncare tradițională),
  • evitați felurile cu carne care nu a fost preparată termic,
  • dacă sunteți cazați la hotel și aveți un meniu fix, pentru sportivi, rămâneți la acela,
  • luați de acasă sau din zona competiției suplimentele de care aveți nevoie.

Dacă aţi exagerat totuşi cu mesele vă recomand câteva soluţii homeopatice fără efecte secundare cunoscute. Alimentele grase pot cauza greaţă şi stare de disconfort abdominal astfel că Ignatia administrat împreună/simultan cu Antimonium crudum o dată la 3o de minute pot face minuni, spune Dr. Sorin Cadar. Acestea diminuează până la a elimina urmările consumului alimentar excesiv.
Pregătirea fizică, recuperarea și întreținerea sunt destul de importante în astfel de deplasări. De aceea iau două elemente care nu lipsesc din bagajul meu… Pentru recuperare după competiții mai folosesc Arnica montana, una dintre plantele minune ale homeopatiei, fiind un ingredient activ care ajută la calmarea durerilor musculare și a altor neplăceri cauzate de efortul fizic și poate ajuta în a evita neplăcerile cauzate de accidentări uşoare. Astfel, sportivii au la îndemână un remediu rapid care le permite să se întoarcă foarte repede la stilul lor de viață activ. De asemenea, Magneziul joacă un rol important în recuperarea de după competiții. Magnesium 300+ este o formulă unică. Magnesium 300+ aduce un aport de 300 mg de magneziu/zi, prin prezenţa a 2 săruri de magneziu, care asigură cea mai bună toleranţă digestivă şi o asimilare optimă iar în plus conţine complexul de vitamine B care contribuie la diminuarea oboselii şi la menţinerea normală a funcţiilor neurologică şi psihologică.

FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema

  • Alte articole vor urma curand