Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Stânceni vă oferă o serie de sfaturi pentru sănătatea voastră în colaborare cu Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby. În articolul din această lună, tratăm un subiect extrem de important: pregătirea pentru sezonul de toamnă în care participăm atât la competiții de alergare de asfalt cât și la drumeții sau competiții montane.

„Mai ales când temperaturile coboară sub 10 grade Celsius, noi trebuie să fim foarte atenți cu partea de încălzire. Partea de încălzire ar trebui să aibă două sub-parți 5-6 minute la care trebuie să ne încălzim mușchii la o temperatură normală, de interior, după care ieșim la 8-10 grade și continuăm încălzirea începută în casă. Acum este greu de spus dacă să facem o încălzire din stretching sau una în care folosim adjuvant. Mulți spun că nu au timp sau nu au chef de încălzirea musculară sau că s-au obișnuit așa și folosesc un tip de încălzitor care face o vasodilatație ce pregătește mușchiul de efortul care va veni” spune specialistul nostru.
Dr. Alin Popescu continuă: „Nu știu dacă neapărat dacă nu suntem stresați și n-am avut o problemă musculară în câteva săptămâni, putem face încălzirea doar din stretching. Cu cât temperatura mediului ambient este mai joasă, noi trebuie să ne încălzim mai mult. Adică să nu vă speriați, dacă temperaturile de afară tind spre 0, putem ajunge și la 15 minute de încălzire. Nu încălzim doar trenul inferior, ne interesează toată musculatura. Să nu uităm că atunci când alergăm, antrenăm toată musculatura în mișcare. Chiar și la temperaturi mai mici, este foarte important să fim foarte bine hidratați. Hidratarea foarte precară atunci când este frig, poate declanșa diverse patogii musculare. În principal ne este frică de rupturile musculare”.


Un alt aspect important este să fim îmbrăcați adecvat. Chiar dacă organismul se încălzește, nu putem alerga în tricou la doar 5 grade Celsius. Trebuie să ne îmbrăcăm conform temperaturii de afară. Și mai important, după efort trebuie să facem o revenire, chiar un mers de câteva zeci de metri, un stretching.


Chiar dacă ne îmbrăcăm adecvat, nu trebuie să uităm de încălzire. „Hainele tehnice cu straturi impermeabile ajută, chiar și la temperaturi negative dar după părerea mea, alergarea la temperaturi deja sub 0 grade mi se pare cam forțată. Alergarea ar trebui să rămână apanajul temperaturilor pozitive.
Mie în special îmi e frică de zilele de noiembrie, cu ploaie, cu mâzgă, cu ceață. În afară de ploaia care pune presiune pe alergător, mai este un risc de alunecare. Avem un risc articular, pantofii de alergare sunt făcuți în marea lor majoritate pentru suprafețe uscate, dar pe caz de ploaie sau îngheț pot apărea cazuri de entorse. Vă recomand să aveți mare grijă atunci când plouă”, ne sfătuiește Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby.


Particularitățile pregătirii pentru competițiile montane
În afară de sfaturile de mai sus, pentru cei care participă la competițiile montane există și anumite particularități. Ei își pot face încălzirea pe traseu, dar pe langă echipament trebuie să aibă cu ei provizii de hidratare și alimentare de la geluri, snacksuri și până la apă. Competițiile montane de acum încep să se ducă și până în 14 ore, ceea ce înseamnă un efort prelungit.

Apa minerală naturală Stânceni, o alternativă recomandată de hidratare
Izvorând din inima munților Călimani, munți de natură vulcanică, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni are un conținut bogat în minerale, în special sodiu, calciu și magneziu, oferind o hidratare optimă și susținând buna funcționare a organismului. Calitatea şi compoziţia apei alese pentru hidratare în antrenamentul sportiv sunt esenţiale. Stânceni, apa minerală naturală sodică, propune practicanţilor de sport şi persoanelor active o soluţie adecvată pentru hidratarea după antrenament. Compoziţia apei Stânceni este echilibrată în săruri minerale naturale necesare în procesul de hidratare obligatoriu în cadrul unui antrenament sportiv. Aportul suficient de apă carbogazificată Stânceni, bogată în săruri de calciu (103,8 mg/L), magneziu (49,4 mg/L) şi sodiu (249,5 mg/L) este ideal după antrenament pentru menţinerea echilibrului hidric al organismului şi pentru creşterea calităţii efortului fizic.
Izvoarele Stânceni sunt situate în partea centrală a României, în Carpații Orientali, zona protejată Parcul Național Călimani.
Juriul concursului „Mineral Water Challenge – International Mineral Water Awards”, ce a avut loc in Portugalia, în anul 2015, a acordat „Medalia de Aur” apei minerale naturale carbogazificate Stânceni. Cu un scor de 97 de puncte, din maximul de 100, apa minerală Stânceni a reușit să se plaseze în fruntea clasamentului, surclasând cele 175 de ape minerale înscrise.
Ca o confirmare în plus, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni 2 litri a primit distincția Gold Award în cadrul renumitei competiții internaționale World Selection 2019, organizată de Monde Selection Belgia.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema