Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail FitReport.ro împreună cu Stânceni vă oferă o serie de sfaturi pentru sănătatea voastră în colaborare cu Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby. În articolul din această lună, tratăm un subiect extrem de important: recuperarea de după accidentări.

Înainte de toate, trebuie să cunoaștem factorii care duc la accidentările sportivilor atât profesioniști cât și semi-profesioniști. Cei mai importanți factori sunt:

  • oboseala,
  • lipsa încălzirii,
  • lipsa antrenamentului progresiv,
  • deshidratarea.

Important!!! O regulă a antrenamentului progresiv este încărcarea de 10%. Ea se aplică foarte bine pe zona musculară. Nerespectarea acestei reguli poate duce la riscuri reale de accidentare.

„Din păcate, vedem că mulți dintre sportivi se accidentează în primele 2-3 minute de antrenament. Pentru mine asta înseamnă că sportivul a intrat total neîncălzit și nepregătit”, spune Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby.

Ce trebuie să faci ca să eviți accidentările sau chiar re-accidentările?

În primul rând trebuie să fii bine încălzit. Este destul de dificil, deoarece nu există un marker clar care să îți spună că te-ai încălzit suficient.
În al doilea rând, trebuie să preîntâmpinăm recidivele. „Aici am o misiune mai ușoară, deoarece un om care deja a trecut printr-un accidentare este mult mai disponibil să asculte ceea ce îi spun și înțelege mai bine. E ceea ce în medicină se numește prevenție secundară. Eu vorbesc în detaliu cu sportivii care treg pragul cabinetului stau de vorbă și intru foarte mult în detaliu, ca ei să conștientizeze foarte bine factorii care au dus la prima accidentare”, spune Dr. Alin Popescu.
„În al treilea rând, trebuie să luăm în seamă că, muscular, recidiva se produce de obicei în același loc și este de multe ori mai gravă decât prima accidentare” a continuat specialistul.

Dr. Alin Popescu ne sfătuiește: „În primul rând trebuie să vă spun că dacă ave?i o refacere bună, nu o să aveți nevoie de recuperare”, ne avertizează Dr. Alin Popescu. Refacerea bună este un scut în calea accidentărilor.

Refacerea – un factor important în care trebuie să pui acccentul pe calitate

„Din păcate trebuie să pornim cu veștile proaste, în România nu sunt suficiente centre de refacere pentru sportivii semi-profesioniști. Recuperarea nu se face doar acasă și, din păcate, oricât de multe lichide am bea sau ce nutriție am avea, nu este suficient pentru recuperarea unui sportiv semi-profesionist. Trebuie investit în calitate, iar o saună, un masaj, o vizită la piscină sunt chiar recomandate ca parte a unei recuperări bune” spune Dr. Popescu.

Recuperarea – o parte importantă din viața sportivului

Partea de recuperarea de imediat de după un accident este în mare parte asemănătoare cu cea a omului normal, dar că sportivul, de la un anumit moment poate să ardă etape: poate să stea mai mult în sala de kinetoterapie, poate să se ducă și sâmbăta sau duminica la ședințele de recuperare. „După părerea mea, un om activ câștigă la recuperare 2 sau 3 săptămâni față de un om sedentar pe același tip de leziune. Fibra musculară a sportivilor se recuperează mai repede.
Momentul cel mai dificil este cel al reintrării în efort. Unii sportivi tind să se ducă direct după recuperare spre ceva ce chiar cere efort susținut, gen, un semimaraton. De aceea, eu cer ca înainte de intrarea în efort, sportivul să facă o reexaminare, ca să avem un rezultat scris care să îmi confirme că totul este ok.
Acest lucru se aplică și în cazul sportivilor amatori care sunt presați de un timing al calendarului competițiilor la care vor să participe” ne sfătuiește Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby.

Apa minerală naturală Stânceni, o alternativă recomandată de hidratare
Izvorând din inima munților Călimani, munți de natură vulcanică, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni are un conținut bogat în minerale, în special sodiu, calciu și magneziu, oferind o hidratare optimă și susținând buna funcționare a organismului. Calitatea şi compoziţia apei alese pentru hidratare în antrenamentul sportiv sunt esenţiale. Stânceni, apa minerală naturală sodică, propune practicanţilor de sport şi persoanelor active o soluţie adecvată pentru hidratarea după antrenament. Compoziţia apei Stânceni este echilibrată în săruri minerale naturale necesare în procesul de hidratare obligatoriu în cadrul unui antrenament sportiv. Aportul suficient de apă carbogazificată Stânceni, bogată în săruri de calciu (103,8 mg/L), magneziu (49,4 mg/L) şi sodiu (249,5 mg/L) este ideal după antrenament pentru menţinerea echilibrului hidric al organismului şi pentru creşterea calităţii efortului fizic.
Izvoarele Stânceni sunt situate în partea centrală a României, în Carpații Orientali, zona protejată Parcul Național Călimani.
Juriul concursului „Mineral Water Challenge – International Mineral Water Awards”, ce a avut loc in Portugalia, în anul 2015, a acordat „Medalia de Aur” apei minerale naturale carbogazificate Stânceni. Cu un scor de 97 de puncte, din maximul de 100, apa minerală Stânceni a reușit să se plaseze în fruntea clasamentului, surclasând cele 175 de ape minerale înscrise.
Ca o confirmare în plus, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni 2 litri a primit distincția Gold Award în cadrul renumitei competiții internaționale World Selection 2019, organizată de Monde Selection Belgia.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema