Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

FitReport.ro împreună cu Stânceni vă oferă o serie de sfaturi pentru sănătatea voastră în colaborare cu Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby. Pentru al treilea articol ne-am gândit mai ales la sănătatea sportivilor amatori și semi-profesioniști și vă sfătuim ce să faceți pentru evitarea accidentărilor.

Sfaturile acestea sunt valabile nu doar pentru alergătorii semi-profesioniști, ci și pentru alergătorii sau sportivii care practică o astfel de activitate în mod regulat.
„În primul rând trebuie să fii bine încălzit. Este destul de dificil, deoarece nu există un marker clar care să îți spună că te-ai încălzit suficient. Atunci, trebuie să îi explicăm sportivului că trebuie ca fiecare grupă musculară să fie pusă în funcțiune. De fapt, încălzirea este o vaso-dilatație, este o îmbibare a mușchiului cu sânge. Cu cât mușchiul este mai bine vascularizat, este mai bine încălzit și are un risc mai mic de traumatism. La încâlzire trebuie să punem accent în mod special pe grupele de mușchi pe care le folosim cel mai des la antrenament/competiție. Încălzirea este cu atât mai importantă, cu cât temperatura mediului ambient este mai joasă. Toamna târziu sau primăvara devreme, temperaturile joase determină o vaso-constricție și o diminuare a fluzului sangvin pe mușchi, exact opus a ceea ce așteptăm noi să facem prin încălzire. Dacă efortul se face outdoor, este de preferat ca încălzirea să se facă încă din interior”, spune Dr. Alin Popescu, Medic Primar Medicină Sportivă și Medic coordonator al FRRugby.

În afară de încălzire, sunt și alte aspecte importante:

  • pregătirea unui echipament corespunzător (subiect pe care îl vom trata mai în detaliu în viitorul apropiat pe FitReport.ro)
  • orarul este important: trebuie să respectăm orele bune pentru efort. Trebuie menționat că alergatul sau efortul fizic făcut seara nu este foarte recomandat, fiind maxim un compromis acceptabil.
  • Hidratarea și alimentația.

„Din punct de vedere medical, pentru cei care vor să se apuce de sport sunt 2 aspecte importante. În primul rând controlul din punct de vedere medical… să vezi că este o persoană este aptă pentru a face sport: un control de sânge, un EKG, un test de efort. Partea a doua ține un specialist, acolo unde un personal trainer sau un antrenor, care pe baza ok-ului dat de medic, direcționează sportivul spre obiectivele pe care le poate atinge.” ne-a declarat specialistul.
Dr. Alin Popescu ne sfătuiește: „Alimentația are un rol în evitarea evenimentelor neplăcute. Alimentația este un must-have pentru toți, dar în cazul sportivilor, o aliementație necorespunzătoare te poate mai mult încurca. Sportivii trebuie să aibă o nutriție bogată în carbohidrați. Trebuie să fie o corelație între ce efort face sportivul și ce pune în farfurie. De asemenea, lichidele sunt și ele importante.
Eu personal sunt fan suplimente. Acestea pot aduce plusuri importante alergătorului semi-profesionist şi nu numai. Am o adăugare importantă, că suntem în perioada vacanțelor, cei care practică sporturi, trebuie să fie foarte atenți la alcool. Nu trebuie depășită o unitate, maxim două unități de alcool”, ne avertizează Dr. Alin Popescu.


Apa minerală naturală Stânceni, o alternativă recomandată de hidratare
Izvorând din inima munților Călimani, munți de natură vulcanică, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni are un conținut bogat în minerale, în special sodiu, calciu și magneziu, oferind o hidratare optimă și susținând buna funcționare a organismului. Calitatea şi compoziţia apei alese pentru hidratare în antrenamentul sportiv sunt esenţiale. Stânceni, apa minerală naturală sodică, propune practicanţilor de sport şi persoanelor active o soluţie adecvată pentru hidratarea după antrenament. Compoziţia apei Stânceni este echilibrată în săruri minerale naturale necesare în procesul de hidratare obligatoriu în cadrul unui antrenament sportiv. Aportul suficient de apă carbogazificată Stânceni, bogată în săruri de calciu (103,8 mg/L), magneziu (49,4 mg/L) şi sodiu (249,5 mg/L) este ideal după antrenament pentru menţinerea echilibrului hidric al organismului şi pentru creşterea calităţii efortului fizic.
Izvoarele Stânceni sunt situate în partea centrală a României, în Carpații Orientali, zona protejată Parcul Național Călimani.
Juriul concursului „Mineral Water Challenge – International Mineral Water Awards”, ce a avut loc in Portugalia, în anul 2015, a acordat „Medalia de Aur” apei minerale naturale carbogazificate Stânceni. Cu un scor de 97 de puncte, din maximul de 100, apa minerală Stânceni a reușit să se plaseze în fruntea clasamentului, surclasând cele 175 de ape minerale înscrise.
Ca o confirmare în plus, apa minerală naturală carbogazificată Stânceni 2 litri a primit distincția Gold Award în cadrul renumitei competiții internaționale World Selection 2019, organizată de Monde Selection Belgia.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema