Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

A venit vara! Din cauza temperaturilor ridicate înregistrate în timpul lunilor sale, acest anotimp se transformă în inamicul alergătorilor. De aceea, FitReport.ro, împreună cu Boiron, oferă o serie de sfaturi pentru cei care vor să alerge și în acest anotimp în condiții de siguranță deplină.
“Căldura poate ucide” atrag atenţia mai mulţi medici sportivi. Trebuie să adoptăm măsurile cele mai eficiente pentru a ne proteja atunci când vremea este caniculară. În stare de repaus temperatura corpului este de aproximativ 37 C; în timpul alergării temperatura corpului atinge valori între 38,5 C şi 40C. Unii dintre noi transpirăm mai mult, alții mai puțin la efort, astfel unora corpul li se adaptează și li se răcește mai repede.
Iată ce trebuie să faceți ca să alergați și pe caniculă:
1. Hidratați-vă!
Cea mai eficientă metodă de luptă împotriva temperaturilor ridicate este evident hidratarea, atât în timpul alergărilor cât şi după alergare pe toată durata zilei. În timpul antrenamentelor, este bine să înlocuiești lichidele pierdute prin transpirație din 20 în 20 de minute sau mai des. Ține minte: cu cât ai mai mult lichid în organism, cu atât corpul tău va putea elimina mai multă căldură în timpul alergării pe caniculă.
2. Aleargă dimineața sau seara!
Dacă poți evita miezul zilei, fă-o. Aleargă dimineața, la scurt timp după răsăritul soarelui, apoi bucură-te de întreaga zi. Dacă nu-ți permite programul de muncă, aleargă după ce ieși de la serviciu și te-ai alimentat corespunzător. După ora șapte, vremea începe să se răcorească, iar până se întunecă ai timp destul. Noi, la NRC ne întâlneam dimineața la ora 8, iar multe grupuri de alergare se întâlnesc undeva pe la 19.30 seara.
3. Protejează-te de soare!
Mulţi consideră bronzul ceva foarte la modă, de aceea profită de antrenamentele de alergare în timpul zilelor însorite de vară pentru a se bronza cât mai mult. Totuși, vă recomandăm să vă protejați bine de ultaviolete folosind o șapcă, creme pentru protecție solară și chiar șapcă.
4. Adaptează alimentația!
În diminețile care precedă antrenamentele intense și competițiile pe caniculă, este indicat să bei un suc rece de fructe și să consumi struguri, pepene galben, pepene verde, prune, caise, piersici sau mere, care vor menține temperatura corpului în limite acceptabile.
Evitați mâncărurile grele când temperaturile sunt foarte ridicate și încercați să consumați cât mai mult salate și fructe.
5. Încălzește-te mai puțin înainte de alergare!
Nu sări peste etapa de încălzire, însă nu exagera cu ea. Atunci când te încălzești înaintea antrenamentelor sau a competițiilor pe caniculă, trebuie să-ți activezi sistemul muscular, însă nu este nevoie să alergi pentru asta, ci trebuie să eviți cât mai mult să stai în bătaia soarelui.
6. Aleargă încet la început
La începutul cursei, aleargă încet, mai ales că ai făcut o încălzire sumară. În plus, stabilește scopul cursei cu realism. Pe timp de caniculă, performanțele sportive scad, așa că așteaptă-te să alergi cu 10-15 secunde mai lent pe kilometru.
7. Alege hainele potrivite
Pe timp de vară este cunoscut faptul că trebuie să alegi haine de culori deschise care absorb mai puțin razele soarelui. De asemenea, trebuie să aveți grijă la materialul hainelor de alergare, tricoul și short-ul trebuie să fie din materiale cât mai ușoare și prin care pielea respiră cât mai mult.

Vă recomandăm să aveți în vedere și sfaturile noastre de recuperare de după alergare!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema