Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Chiar daca iarna vine cu pasi repezi, nu trebuie sa va lasati de alergare. Am incercat si noi sa alergam iarna si putem spune ca, daca respectati cateva sfaturi, practicarea sportului in conditiile unor temperaturi scazute se poate transforma intr-o experienta placuta.

Inainte de a incepe sa alergati iarna, consultati medicul pentru a va asigura ca puteti face sport pe vreme rece in conditii de siguranta. Daca suferiti de anumite conditii medicale, precum astm bronsic ar trebui sa evitati joggingul pe timp de iarna. In timpul sezonului rece aerul este mai uscat si poate irita plamanii. Aerul uscat si diminuarea umiditatii din caile respiratorii pot provoca constrictie bronsica sau spasme.

De asemenea, in cazul in care aveti probleme cardiace, este extrem de important sa obtineti avizul medicului inainte de a incepe sa faceti jogging (indiferent de anotimp), dar mai ales atunci cand temperaturile de afara sunt foarte scazute.

Alegeti imbracaminte si incaltaminte potrivita
Preveniti supraincalzirea sau scaderea temperaturii corpului, purtand mai multe straturi de haine. Incepeti cu un strat mai subtire din material sintetic (de preferat, polipropilena) pentru a tine transpiratia departe de corp. Evitati bumbacul, deoarece acesta pastreaza umezeala.
Peste stratul sintetic adaugati un strat izolator de lana. Terminati cu un strat subtire, dar impermeabil, de haine. Nu purtati jachete din materiale grele care va pot supraincalzi organismul cand faceti jogging. Acoperiti-va capul si protejati-va urechile. Purtati o esarfa sau un fular pentru a incalzi aerul pe care il inspirati. De asemenea, nu uitati de manusi.
In plus, pentru a va proteja extremitatile corpului de degeraturi, manusile si ciorapii pe care ii purtati in timpul joggingului trebuie sa fie mai groase si din materiale izolatoare, precum lana. In plus, pantofii de alergat trebuie sa aiba o aderenta buna si talpi mai groase pentru a evita alunecarea pe zapada.
Atunci cand hainele sunt ude (din cauza transpiratiei sau a intemperiilor) trebuie sa le schimbati cat mai repede pentru a evita ca temperatura corpului sa scada prea mult. Beti intoadeauna multe lichide pentru a preveni deshidratarea.
In aceea ce priveste incaltamintea, aceasta este foarte importanta: in primmul rand trebuie sa alegeti o pereche de pantofi sport care au talpa cu aderenta foarte buna. Apoi, o conditie esentiala pentru o experienta placuta in alergare, trebuie ca piciorul sa fie uscat. Pentru acest lucru trebuie sa alegeti o pereche de pantofi sport impermeabili. Deja sunt destul de multe modele de acest fel pe piata si v-ar folosi sa aveti o pereche pe care sa o folositi doar in conditii de iarna.

Stabiliti-va o ruta sigura
Gheata si zonele inzapezite pot sta la baza accidentelor majore pentru cei care alearga pe timp de iarna. De aceea, este important sa cunoasteti traseul bine, iar acesta trebuie sa fie sigur.
Folositi-va de zone circulate, deoarece multe accidentari survenite in urma alunecarii pe gheata, a celor care fac sport iarna, se agraveaza ca urmare a ingrijirilor medicale intarziate.

Beneficiile alergarilor pe timp de iarna
– Alergarile pe timp de iarna obisnuiesc organismul sa functioneze bine si in conditii nefavorabile. Efortul fizic pe vreme rece creste rezistenta corpului si imbunatateste functia sistemului imunitar.

– Alergarea pe timp de iarna imbunatateste starea mentala. In timpul alergarilor, nu numai organismul are de castigat, dar si sanatatea mentala. Starea de spirit vi se va imbunatati semnificativ si autostima va creste de fiecare cand iesiti in frig pentru a alerga.

– Este mai usor sa faceti sport pe timp de iarna. In timp ce alergati, corpul genereaza caldura in exces, care este eliberata prin piele. Joggingul la temperaturi scazute mentine corpul rece, care permite caldurii sa fie eliberata mai usor si astfel, nu veti mai avea acea senzatie puternica de caldura ca in timpul zilelor calduroase de vara.

Recuperare si refacere
Miscarea in aer liber reprezinta una din cele mai bune optuni in acest sens. Sportul este un mod de a trai sanatos, de a ne elibera de stresul cotidian. De asemenea, sportul si miscarea pot fi aliati in lupta impotriva bolilor si afectiunilor de sezon. Invatati principiile, beneficiile, limitările, istoria și modurile în care puteti utiliza aceste cele mai bune modalitati naturale ca prima linie de apărare a organismului.
Solutiile homeopatice ajuta pe toata lumea de la mame si profesionisti ocupati pana la medici in a ameliora afecțiunile acute, cum ar fi tusea, raceala sau gripa.
Pentru efortul din sezonul rece recomandam solutiile homeopatice derivate din Arnica montana, gelurile sau granulele sunt
foarte populare printre sportivii din intreaga lume cum ar fi fotbaliștii echipei Bayern München, sau numeroși alți atleți și sportivi olimpici.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema