Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Hidradarea este foarte importanta atat pentru sportivi cat si pentru oamenii obisnuiti. Cum ne aflam in plina vara, hidradarea devine si mai importanta, mai ales ca zilele caniculare nu s-au dus. De aceeea ne-am gandit sa oferim 11 sfaturi pentru hidratare ce pot fi urmate de oricine. 

  1. Bea pe parcursul zilei apa in care ai stors putina zeama de lamaie proaspata. Te va energiza imediat datorita vitaminei C si-ti va potoli setea mai bine.
  2. Atunci cand bei cafea sau ceai negru bea si cate o gura de apa dupa fiecare inghititura de cafea. Vei evita astfel deshidratarea produsa de cofeina sau teina. Plus ca vei simti mai bine gustul cafelei sau al ceaiului.
  3. Nu astepta sa ti se faca sete. Deja esti deshidratat in acel moment.  Bea mai bine cantitati mici de apa din ora in ora, in special pe parcursul zilelor caniculare.
  4. Tine la indemana o sticla cu apa  cand esti la birou sau in masina. Cresti astfel sansele de a te hidrata mai des.
  5. Bea un pahar de apa rece atunci cand ai o vaga senzatie de foame. De multe ori setea este confundata cu foamea.
  6. Gustarile dintre mese ar fi ideal sa fie fructe sau legume. Un mar, un morcov sau o mana de cirese te energizeaza si te hidrateaza (80-90% din compozitia lor este apa) mai bine decat un baton hipocaloric, spre exemplu.
  7. Mai ales pe timpul verii, la masa de pranz consuma supe si ciorbe (cu multe legume si zarzavaturi verzi). Au continut caloric redus, multi nutrienti si te hidrateaza foarte bine. Daca ai de ales intre muraturi si o salata de legume proaspete, alege ultima varianta.
  8. Evita alcoolul, chiar si in cantitati mici, mai ales pe parcursul zilelor de vara. Daca tii neaparat sa bei ceva, fa-o spre finalul zilei cand temperaturile sunt in scadere. Daca alegi sa te hidratezi romaneste, adica cu bere de pe la pranz, ai avea sanse mai mari de reusita daca ai bea alternativ un pahar de bere si unul de apa.
  9. Bea apa minerala plata, nu doar apa plata. Daca bei multa apa simpla (de la chiuveta sau imbuteliata dar fara minerale) dupa ce ai transpirat excesiv risti sa scazi procentajul de saruri minerale din organism. Foarte importante sunt sodiul si potasiul care scad in timpul deshidratarii excesive si trebuie inlocuite imediat.
  10. Ceaiurile diuretice (matase de porumb, cozi de cirese) baute in exces deshidrateaza corpul.
  11. Dietele de slabire hiperproteice deshidrateaza. Bea suficienta apa in cazul in care tii o asemenea dieta, evitand astfel atat constipatia cat si deshidratarea.

Apa (H2O) este cel mai important nutrient pentru noi, fara ea nu putem trai mai mult de 2-3 zile (fara mancare aproximativ 40 de zile). Procentul de apa din organismul adult variaza intre 50-70%, fiind mai mare la barbati. Este mai mic la femei, persoane obeze si oameni in varsta, datorita cantitatii mai reduse de muschi. Cantitatea de apa in muschi este destul de mare, aproximativ ¾, iar in tesutul adipos mult mai mica, ¼, explicandu-se astfel diferentele procentuale pe sexe. Cantitatea si calitatea apei baute poate avea efecte pozitive sau negative asupra sanatatii  noastre.
Cei care practică mai intenes un sport trebuie să acționeze pentru a satisface trei nevoi de baza: nevoia de hidratare (apa), nevoia de energie (calorii) si nevoia de electroliti (sodiu, cloruri si potasiu). Un sportiv ar trebui asadar sa isi gaseasca o bautura care sa ii poata asigura o solutie de carbohidrati cu o concentratie intre 4% si 8%, adica circa 15 grame de carbohidrati (50 de calorii) la 225 grame produs.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema