Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Noi la FitReport.ro ne descărcăm de stres prin alergare sau mers la sală, dar câteodată parcă aceste acțiuni nu sunt de ajuns. Boiron ne recomandă un stil de viață echilibrat, dar și două soluții aproape miraculoase: Arnica montană și Magneziul.

Stresul are şi o poveste! De fapt, un lung istoric! Şi deşi pare o afecţiune simplă şi poate, de neluat în seamă pentru unii, aceasta este de fapt o problemă reală care a intrat cu drepturi depline în cărţile de medicină căreia numeroşi savanţi, medici şi cercetători i-au dedicat studii numeroase şi ample.

Conceptul de stres a fost studiat pentru prima dată de către medicul de origine austriacă Hans Selye, în prima jumătate a secolului 20. Hans Selye a numit acest răspuns la stres, “sindromul general de adaptare”. Acesta se caracterizează printr-o evoluţie în trei etape: de alarmă, de rezistenţă şi de epuizare.
Acesta definește stresul ca ansamblul de reacții ale organismului uman față de acțiunea externă a unor agenți cauzali (fizici, chimici, biologici și psihici) constând în modificări morfofuncționale, cel mai adesea endocrine. În cazul în care agentul stresor are o acțiune de durată, vorbim de sindromul general de adaptare care presupune o evoluție stadială.
De la Hans Selye şi până în zilele noastre, tot mai multă lume suferă de pe urma stresului. Din ce în ce mai mulți suferă de boli obişnuite, dar dobândite pe fondul oboselii nervoase, deci a stresului. Integrat organismului, stresul a început să facă parte din viaţa omului, dovedindu-se un răspuns general, nespecific la stimuli de origine fizică şi psiho-socio-culturali. Stresul s-a transformat într-una dintre afecţiunile grave care preocupă medicina contemporană.
Știați că în Europa, mai mult de 40 milioane de oameni sunt afectaţi de stresul datorat locului de muncă (stres profesional), fiind clasat pe locul 2 in ierarhia problemelor de sănătate?
Conform unui studiu al Organizaţiei Internaţionale a Muncii, 7 din 10 români sunt stresaţi la locul de muncă. Conform unui alt studiu, costul stresului organizaţional în România se echivaleaza la a zecea parte din PIB.
Stresul este o stare intensă şi neplăcută care, pe termen lung, are efecte negative asupra sănătăţii, performanţelor şi productivităţii.
Prima fază, cea de alarmă se manifestă, de obicei, prin hipertensiune şi tahicardie, hipotermie şi o secreţie crescută de hormoni suprarenali (ACTH, cortizol, adrenalină).
Următorul stadiu este cel de rezistenţă, în care organismul s-a adaptat la situaţie, însă persistă modificările din stadiul de alarmă.
În cazul în care organismul continuă să fie supus stresului fără nici un fel de ameliorare, se intră în al 3-lea stadiu, cel de epuizare. În această situaţie adaptarea nu mai poate fi menţinută şi încep să se instaleze consecinţele nocive ale persistenţei reacţiilor de apărare ale organismului: boli de inimă, AVC, boli digestive, migrene, afecțiuni dermatologice şi diverse infecţii.
Simptomele stresului se împart şi acestea în 3 categorii: simptome fizice (tensiune musculară, anxietate, probleme digestive, gură uscată, tulburări de somn, dificultăţi de a lua decizii, ameţeală, vertij, palme transpirate, oboseală persistentă) , simptome emoţionale şi mentale (depresie şi plâns, incapacitate de concentrare, sentiment de insecuritate, percepţie negativă a realităţii) şi ultima categorie, simptome comportamentale (agresivitate, hiperactivitate, dezorganizare, dificultăţi relationale). – DR. LOREDANA CRISTINA STANCIU
Pe lângă un stil de viaţă echilibrat, în lupta cu stresul s-au impus şi metode precum acupunctura, fitoterapia, homeopatia.
Homeopatia ajută organismul să înfrunte mai bine pe termen scurt, situaţiile stresante. Dar, de asemenea, este un tratament de fond care contribuie la restabilirea echilibrului nervos.
Magnesium 300+ , de exemplu, ofera o biodisponibilitate optima prin prezenta glicerofosfatului de magneziu, dar si prin repartizarea dozei zilnice recomandate in mai multe prize.

De ce au nevoie sportivii de magneziu?
Magnesium 300plus
Exercitiul fizic este un stres care provoacă o secreție de adrenalină crescută care mareste absorbtia de magneziu prin adipocite, și provoacă un declin accelerat in magneziu.
În caz de activitate sportivă intensă și prelungită, cum ar fi după un sezon antrenament, de exemplu, scădere magneziului poate persista timp de mai multe săptămâni, probabil din cauza pierderii de apa prin sudoare și a creșterii magnésurie.
Pe de altă parte, un exercițiu de scurtă durată și de mare intensitate poate provoca hypermagnésie.
Efortul generează pierderi de magneziu si, aproape inevitabil, deficitul de magneziu duce la scaderea capacitatii de a te adapta la stres si rezistenţa.
Suplimentarea cu magneziu scade modificările metabolice legate de efort și creșterea stresului oxidativ.

Pe înţelesul tuturor, dacă sunteţi stresaţi sau treceţi printr-o perioadă stresantă , efortul (de orice natură: fizic sau psiho-socio-cultural) generează o pierdere de magneziu, deci slăbirea organismului pe care o veţi resimţi fizic (slăbiciunea musculară, pierderea poftei de mâncare) sau psihic (apatie, oboseală, iritabilitate, excitabilitate). Magneziul este esențial pentru menținerea producerii de energie.
Mai mult, MAGNESIUM 300+ oferă 300 mg pe zi de magneziu, dar și vitaminele B, E, PP și Seleniu. Vitaminele B2, B6, B12 și PP ajută la metabolismul energetic normal iar Seleniul ajută la funcționarea normală a sistemului imunitar.

New Bitmap Image

Sa nu uitam de Arnica montana, planta cea mai cunoscuta in lume cu proprietati antiinflamatoare si dedicata traumatismelor benigne – echimoze, contuzii, hematoame sau in oboseală musculară, urmări ale eforturilor intense
“Arnica montana, este antiinflamatorul homeopatic cel mai utilizat din lume, transformarea sa în antiinflamatorul homeopatic cel mai utilizat din lume fiind rodul a mai mult de jumătate de secol de experiență si inovație.Pentru a transforma plantele în medicament homeopatic, este necesară extragerea din acestea a principiilor active iar pentru BOIRON această transformare reprezintă un know-how unic, rodul a peste 80 de ani de experiență și inovație astfel constituindu-se în actori principali definiţi prin calitate, fiabilitate și reproductibilitate”. – Dr. LOREDANA CRISTINA STANCIU.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a recunoscut faptul ca arnica este una dintre puţinele plante care are proprietăţi antiinflamatoare datorită helenalinei din ea, dar şi a flavonoidelor care întăresc vasele de sânge.
ARNICA montana

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Alte articole pe aceasta tema